3 Şubat 2020 Pazartesi

ŞEKER HASTALIĞI VE YAŞADIKLARIM

Şeker ölçümü
şeker ölçümü
Ben bu hastalığa 2014 yılında yakalandım.İlk önce bazı rahatsızlıklarım oldu bunlar ağız kuruluğu,sık idrara çıkma,fazla su içme ihtiyacı,çabuk acıkma ve görme bozukluğu şikayetim vardı.Ben tabi daha şeker hastası olduğumu bilmiyordum.Görme bozukluğu şikayetim şu şekildeydi.Yakın mesafeyi çok iyi görüyordum ancak yaklaşık olarak 30-40 metreden sonraki yazıları okuyamıyordum.İş yerlerinin tabela yazıları gibi yazıları uzaktan okuyamıyordum yazılar puslu görünüyordu.Diğer belirtiler için değilde gözümdeki bozukluk için bir randevu alıp göz doktoruna gittim.Göz doktoru çeşitli kontrolleri ve tahlilleri yaptıktan sonra



insülin nasıl yapılır
insülin enjeksiyonu
bana şu soruyu sordu.Bugünlerde başka herhangi bir şikayetin var mı dedi.Bende ağız kuruluğu,sık idrara çıkma,sık sık su içme gibi rahatsızlıklarım olduğunu söyledim.Bunun üzerine doktor bana sende şeker hastalığı olabilir,hemen bir dahiliye uzmanına görün dedi ve bana 0,25 numara bir gözlük yazarak sorunuma geçici bir çözüm buldu.Yani gözümde bir sorun yokmuş gözümdeki rahatsızlık kan şekerimin yükselmesinden kaynaklanıyormuş.Ben hemen göz doktorunun yanından ayrıldıktan sonra dahiliye uzmanına göründüm.Doktor bana yarın sabah aç karnına gel tahlil yapalım dedi.Bende yarın sabah tekrar aç karnına hastaneye geldim kan ve idrar tahlili yaptırdım.Sonuçları doktora gösterdim.Doktor kan şeker seviyemin 220 olduğunu ve şeker hastası olduğumu söyledi.Tabi ben ilk başta baya endişelendim korktum ama yapacak bir şey yoktu.Doktor benim hastaneye yatmam gerektiğini söyledi ve gerekli işlemleri başlattık.Ben 1 hafta hastanede tedavi gördüm bana her gün sabah akşam insülin yaptılar.Ayrıca çeşitli haplar içtim.Hastanede verilen sabah ,öğlen ve akşam yemekleri tam bir diyet yemekleriydi.Yağsız,tuzsuz,şekersiz yemekler veriliyordu ayrıca normal bakkal ekmeği değilde kepekli yada tam buğday ekmeği veriliyordu.Bugünlerde diyet uzmanları tam buğday ekmeğini öneriyorlar.Ben şeker hastası olduğum zamanlarda kepek ekmeği öneriliyordu.Neyse hastanedeki tedavimin sonunda şekerim normal seviyeye düştü.Ancak doktor bana insülin ve hap yazmıştı.Bundan böyle insülin ve hap kullanacaktım.Ayrıca hastanede diyabet eğitimi merkezinden eğitim aldım insülin iğneleri nasıl kullanılır,nelere dikkat etmeliyiz gibi konuları öğrendim.Bir de diyet uzmanı ile bir görüşmem oldu,nasıl diyet yapmamız gerektiğini anlattı ve bize bir diyet listesi verdi.Vücuda insülin enjekte edilirken genel olarak bunu kendiniz yaparsınız ve vücudun sadece belirli noktalarına yapabilirsiniz,yani öğle canınızın istediği her yere insülin iğnesini yapamazsınız.Kollar,bacaklar ve karın bölgesinin belirli bir yerine yapılır,detaylı resimleri olsaydı paylaşırdım.Açıkcası ilk zamanlar insülin yapmakta çok zorlandım fakat zamanla alıştım.Çok zor değil ve çok acı veren bir şey değil.İğne'nin ucu çok sivri ve yaklaşık olarak 4-5 mm uzunluğunda olduğundan sinek ısırması gibi bir acı hissediyorsunuz o kadar.Ben yaklaşık olarak 2 yıl kadar bu insülin iğnesini kullandım,biraz da kilo vermeyi başarınca son kontrollerimden sonra doktorlar insülini kesti.Sadece Glifor denen ilacı vermeye başladılar.Şuan sadece glifor kullanıyorum.Şeker hastası olduğumda 105 kiloydum ve 34 yaşındaydım şuan 78 kiloyum ve 40 yaşındayım.Bu süreç içerinde uzun bir dönem kontrollere gitmeden ve ilaç kullanmadan geçirdiğim bir zaman oldu.Daha sonra şekerim yükselince tekrar tedaviye başladım dediğim gibi şuan durumum çok şükür iyi 78 kilodayım ve şekerim normal düzeyde seyrediyor,yani normal derken aslında sınırda seyrediyor.Eğer kilo alırsam şekerim tekrar fırlar.Yediğime içtiğime çok dikkat etmem lazım.Hareket etmem lazım.En önemli şey yeterli düzeyde hareket etmek,egzersizde olabilir,uykumuzu iyi almalıyız,tam buğday ekmeği yemeliyiz( ama iki dilim😃) fazla kilolarımızı vermeliyiz.Ben TİP2 diyabet hastasıyım,burada anlattıklarım TİP2 diyabet ile alakalı.Glifor hapı ne işe yarıyor onuda anlatayım bu bilgiyi uzun araştırmalarımdan sonra buldum.Karaciğerin glikoz üretimini sınırlandırıyor ayrıca ince bağırsaktaki şeker emilimini azaltıyor.Böylece kilo vermenizi sağlıyor,birazda siz diyet yaparsanız çok kolay bir şekilde kilo verebilirsiniz,ben bir ayda 10 kiloya yakın verdim.Burada şeker hastalığı ile ilgili aklıma gelen yaşadığım şeyleri anlatmaya çalıştım,sizin eğer bir rahatsızlığınız varsa bir doktora mutlaka uğrayınız internetten edindiğiniz bilgiler yanlış olabilir.Diyabet yani şeker hastalığı gerçekten çok zahmetli insanı bıktıran usandıran ve aynı zamanda çok tehlikeli bir hastalık,tedavi edilmediği zaman çok tehlikeli sonuçları olabilir.örneğin böbrek yetmezliğine sebep olabilir.Bu yüzden tedavinizi sakın ihmal etmeyin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Topluluk Standartlarını ihlal eden içerikler paylaşmayınız.
(ör. tehditler, nefret söylemleri, sansürlenmemiş şiddet, siyasi, +18, terör)

Paylaşımlarınız başka kişilerce aşağılayıcı, incitici, küçültücü, husumete maruz
bırakıcı yazılı, görsel ve işitsel unsurlar içermediğine dikkat ediniz.

Paylaşımlarınız başka kullanıcıların şeref ve haysiyeti, mesleki ve ticari itibarı,
sırları, ad, ses ve resmi, özel hayatı, kişisel veri içermediğine dikkat ediniz.